top of page

Ο δεξιοτέχνης

Updated: Apr 6, 2021

Ο πιο παλιός αλλά και ο πιο πετυχημένος δεξιοτέχνης στην Ελλάδα είναι μέλος του Α.Ο.Θ., ακούει στο όνομα Κώστας Οικονομίδης, είναι 59 ετών στην ταυτότητα και έφηβος στην καρδιά. Αγαπητός σε όλους, πολύ-πρωταθλητής δεξιοτέχνης με ήθος και πολυετή εθελοντική προσφορά στους αγώνες αυτοκινήτου.


Γεννήθηκε στο Οχυρό Δράμας το 1956, μεσαίος από τα τρία αδέρφια, έφυγε 13 χρονών στην Δράμα όπου εργαζόταν την ημέρα ως τσιράκι σε ηλεκτρολογείο και το βράδυ μαθήτευε σε νυχτερινό σχολείο. Ήρθε στην Θεσσαλονίκη το 1979 για να ανοίξει το πρώτο του μαγαζί στην οδό Καρακάση 10.


Τρία χρόνια μετά, το ανεγερθέν από τα τρία αδέρφια κτίσμα στην Αρχιάτρου Σαράντη 9, είναι έτοιμο να φιλοξενήσει το ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων του Κώστα, το συνεργείο αυτοκινήτων του μεγαλύτερου Γιώργου και τον μικρότερο ηλικιακά αδερφό Ανέστη.

Μεγαλωμένοι και οι τρεις όπως μας είπε ο Κώστας μέσα στα σίδερα,

«ο πατέρας μας είχε το μοναδικό τρακτέρ σε ολόκληρη την περιοχή»

η ενασχόληση με τα αυτοκίνητα ήταν μια απόλυτα φυσιολογική εξέλιξη.


Πολλά χρόνια θεατής, τον συναντούσες μόνο ή με τα αδέρφια του σε κάθε μορφής ή σπουδαιότητας αγώνες (Motocross, Autocross, Acropolis, Ράλλυ. Σπριντ, Δεξιοτεχνίες κ.α.) σε όλη την Ελλάδα. Το 1992 από θεατής γίνετε αγωνιζόμενος δηλώνοντας συμμετοχή σε αγώνα δεξιοτεχνίας ο οποίος διεξήχθη μέσα στην Δ.Ε.Θ. από τον Α.Ο.Θ. Τερμάτισε το επαγγελματικό Fiat Amigo στην 8η θέση γενικής ανάμεσα σε 121 συμμετοχές. Εκείνη την ημέρα τον κέρδισαν οι αθλοπαιδιές, όχι λόγω του αποτελέσματος αλλά κυρίως λόγω του ιδιαίτερα φιλικού κλίματος που υπήρχε μεταξύ των αγωνιζομένων.


Αγωνίζεται και πρωτεύει στην κατηγορία φορτηγάκια με το Fiat Amigo έως το 1995 όταν και αλλάζει ως το 1997 σε Fiat Cinquecento. Από το 1997 έως και σήμερα αγωνίζεται με το γνωστό σε όλους Fiat Punto.

Για τους αγώνες δεξιοτεχνίας έχει άποψη και την λέει χωρίς ενδοιασμούς.


«Την εποχή που ξεκίνησα να αγωνίζομαι οι δεξιοτεχνίες ήταν απλές και στόχευαν κυρίως σε ανθρώπους με αγάπη για το αυτοκίνητο όπως ήμουν και εγώ. Προϋπόθεση για συμμετοχή ήταν να έχει κανείς δίπλωμα, αυτοκίνητο με πινακίδες και ένα κράνος. Στην πορεία χάθηκε η αρχική στόχευση, από την μία αυξήθηκε ο ανταγωνισμός με την εξέλιξη των αυτοκινήτων-αγωνιστικών από την άλλη άλλαξαν οι κανονισμοί καθιστώντας αθροιστικά την ενασχόληση με τις δεξιοτεχνίες οικονομικά ασύμφορη.»

Στα 23 ενεργά χρόνια συμμετοχής σε δεξιοτεχνίας ο Κώστας είδε πολλά και η εμπειρία του μετράει. Πιστεύει πως ακόμα και με 25 το πολύ συμμετοχές η παρουσία του κόσμου εξαρτάται από την λέσχη, την διαφήμιση που κάνει και τις σχέσεις που έχει με αγωνιζόμενους και δημότες. Εξάρει την σχέση μεταξύ των συναθλητών του λέγοντας πως κυριαρχεί το ευ αγωνίζεσθε και πως το κλίμα είναι άκρως φιλικό.

Πολυτάλαντος χωρίς σημάδια κούρασης ο Κώστας είναι ενεργό μέλος του Α.Ο.Θ. από το 1992, ήτοι σημαίνει πως βοηθάει όπου και όποτε του συζητηθεί. Τον έχουμε συναντήσει εκατοντάδες φορές ως κριτή ή ενδιάμεσο παρέα είτε με τον αδερφό του Γιώργο είτε με τον πολυετή φίλο και χορηγό Κώστα Βαρβέρη. Είναι ενεργό μέλος του ΣΟΑΑΒΕ και από το 2007 στο Δ.Σ. του συνδέσμου υπεύθυνος σε ότι αφορά της αθλοπαιδιές.


Από το 1997 παρέα με τον Γιώργο δηλώνει συμμετοχή σε αγώνες Κλασικού Αυτοκινήτου εντός και εκτός Ελλάδος, κατακτώντας τίτλους και πρωτιές. Αρχικά με ένα Austin Alegro και από το 2010 με ένα άψογα αναπαλαιωνόμενο Hillmann. Η τελευταία μεγάλη αγάπη για τα δύο αδέρφια είναι οι αγώνες δρόμου όπως μαραθώνιοι πόλης κτλ.


Ο επίλογος δεν έχει γραφτεί ακόμα καθώς η ενέργεια που έχει είναι έκδηλη, είτε ως αθλητής, είτε ως ενεργό μέλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είτε ως παππούς.


Στατιστικά:

Από το 1997 έως και το 2015 συμμετείχε με το Fiat Punto σε 147 αγώνες κατακτώντας 17 φορές το Έπαθλο Δεξιοτεχνιών βορείου Ελλάδος στην κατηγορία Β.


Τερμάτισε:

  • 1ος σε 98 αγώνες

  • 2ος σε 18 αγώνες

  • 3ος σε 13 αγώνες

  • 4ος σε 6 αγώνες

  • 5ος σε 5 αγώνες

  • 6ος σε 2 αγώνες

  • 7ος σε 2 αγώνες

  • 9ος σε 2 αγώνες

  • 10ος σε 1 αγώνα



bottom of page