Τλευταίο σαββατοκύριακο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και η Νότια Πύλη στολισμένη, έτοιμη να υποδεχθεί τους χιλιάδες επισκέπτες αλλά και τον τεχνικό έλεγχο του 46ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Είναι 9 το πρωί και ήδη ακούγονται οι πρώτοι βρυχηθμοί, γραμματεία και τεχνικοί έφοροι είναι έτοιμοι να αναλάβουν δράση. Το κλίμα είναι πολύ ευχάριστο και η γλυκιά αναμονή φτάνει στο τέλος της. 39 αγωνιστικά και πληρώματα περνούν με επιτυχία ως τις 12 το μεσημέρι τεχνικό έλεγχο και κατευθύνονται με την βοήθεια της τροχαίας από την οδό Τσιμισκή στην πλατεία Αριστοτέλους.
Μεγαλοπρεπής με πολύ κόσμο και υπέροχη θέα στην θάλασσα, η πλατεία Αριστοτέλους αποδεικνύεται τελικά ως η καταλληλότερη επιλογή για την διεξαγωγή της πανηγυρικής εκκίνησης. Τα αγωνιστικά γεμίζουν την πλατεία με μια πανδαισία χρωμάτων και ήχων. Κορίτσια, από τις κατασκηνώσεις «Ελαιώνας» ντυμένα στα λευκά ομορφαίνουν ακόμα περισσότερο την πλατεία. Μοτοσικλέτες με άγρια όψη αλλά ευγενικούς και πράους αναβάτες, επιδεικνύονται στα αριστερά της πλατείας σε μια παράλληλη εκδήλωση του Μ.Ο.Θ. (Μοτοσικλετιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης).
Η κόκκινη Lancia Fulvia Coupe με πλήρωμα τους Σταύρο Γεωργιάδη aka «Βόρειος» και Μιχάλη Γκαβέζο, το επίσης κόκκινο Mini Cooper με τον Θόδωρο Τσιλιγόπουλο στο τιμόνι και τον υιό στο δεξί μπάκετ και το κίτρινο Opel Kadett C GTE με πατήρ και υιό Ψηφίδη περνούν πρώτα την ράμπα εκκίνησης . Μια ξεχωριστή νότα με άρωμα δεκαετίας του 1970, η συνέχεια της οποίας δόθηκε στην σύγχρονη πίστα καρτ Drive Park στο Νέο Ρύσιο.
Εκεί, έτοιμος να δώσει την δική του χροιά, ήταν ο Αναστάσιος Χάρκας με την μπλε απαστράπτουσα BMW E30. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα πλαγιολίσθησης έγινε σαφές η πρόθεσή του. Το γλυκό βασανιστήριο στα ελαστικά του Γαλάνη άρχισε και ο King of Europe για το2013 με περισσή δεξιοτεχνία ζωγράφισε στην πίστα καρτ δίνοντας ένα μοναδικό θέαμα σε θεατές, οργάνωση και Μ.Μ.Ε.
Τα πράγματα σοβάρεψαν όταν ακούστηκε ο χαρακτηριστικός ήχος του πρώτου αγωνιστικού στην διαδρομή των 1250 μέτρων. Ακολούθησαν 2 ώρες γεμάτες με ένταση, θέαμα και αγωνιστικά σε πλαγιολίσθηση ή σηκωμένα στους 2 τροχούς. Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, όπως και πέρσι υπό βροχή με τους Κωνσταντίνου – Γκαγκαστάθης, φέτος ήταν η σειρά των Καρπάνο – Καρπάνο που τερμάτισαν την 1η ειδική με χειροκρότημα αφού αναγκάστηκαν μετά από μηχανική βλάβη να σπρώξουν το Mitsubishi Lancer Evo X ως τον τερματισμό.
Τυχεροί, όχι μόνο για το θέαμα που απήλαυσαν, ήταν οι θεατές που ήρθαν στην πίστα καρτ καθώς είχαν την ευκαιρία, μετά από κλήρωση, να κερδίσουν τρία διπλώματα αυτοκινήτου και 2 μοτοσικλέτας, χορηγία της Σχολής Οδηγών Αναστασοβίτη.
Η ήδη γεμάτη από Ράλλυ Δ.Ε.Θ. ημέρα συνεχίστηκε με την αγαπημένη ειδική διαδρομή των Θεσσαλονικέων «Λιβάδι». Ούτε 30 χλμ. από την πόλη το «Λιβάδι» γέμισε με κόσμο στα γνωστά σημεία, θυμίζοντας παλαιότερα χρόνια διεξαγωγής του αγώνα.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε από τον Πολύγυρο Χαλκιδικής με τον καιρό να είναι με μια λέξη συνοδηγός στην προσπάθεια των πληρωμάτων. Ηλιόλουστη και καθαρή, η Κυριακή ήταν δώρο θεού για όλους τους άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους.