top of page

45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. - Νικητές οι Βελάνης - Βελάνης


Άξιοι όσοι συμμετείχαν, προσπάθησαν και τερμάτισαν στο 45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Άξιοι όσοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στην σούπερ ειδική στην πίστα καρτ. Άξιοι όσοι, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, υπερέβησαν εαυτό αλλά έχασαν τελικά την μάχη είτε από μηχανική βλάβη είτε από έξοδο. Άξιοι όσοι «πάλεψαν» ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο με το θηρίο και κατάφεραν να τερματίσουν στον Πολύγυρο την Κυριακή το απόγευμα. Άξιοι όσοι αναμετρήθηκαν με το χρονόμετρο, κέρδισαν την μάχη και κατέκτησαν πρωτιές και κύπελλα.


Το 45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. πέρασε στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, αφήνοντας χώρο στην σκέψη του διοργανωτή και των συν-διοργανωτών να οραματιστούν το 46ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τελέστηκε ο αγώνας ήταν σκληρές για όλους. Αυτό όμως δεν είναι το ζητούμενο σε έναν αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος; Να αποτυπώσει την εικόνα όσων εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα, στις δυσκολίες ώστε αυτή η εικόνα να μείνει χαραγμένη στην μνήμη των περισσοτέρων;

Προφανώς οι δυσκολίες δεν άρχισαν με την βροχή αλλά με την προετοιμασία του αγώνα. Η εύρεση, έστω ελαχίστων, χορηγών στάθηκε σχεδόν αδύνατη λόγω της εντεινόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρεωτικές οργανωτικές αλλαγές της τελευταίας στιγμής από την Επιτροπή Ράλλυ, ανάλωσαν πολύτιμο χρόνο και υπέθαλψαν τόσο την προσπάθεια προβολής και επικοινωνίας όσο και την προσπάθεια εύρεσης χρημάτων για την οικονομική στήριξη του αγώνα. Η αδυναμία διαλόγου βασισμένου στην λογική, έφερε στο προσκήνιο την αρτηριοσκληρωτική γραφειοκρατική αντίληψη και ταλαιπώρησαν ανούσια τα πληρώματα. Παρά ταύτα το 45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. είχε Έκθεση Αγωνιστικών Αυτοκινήτων στον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου με δυνατή χορευτική μουσική και την ομάδα χορού “ Cheerleaders Kalamari” να εντυπωσιάζει τους περαστικούς. Παρά την έντονη βροχόπτωση είχε το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου έναν οργανωτικά άψογο τεχνικό έλεγχο στη Νότια Πύλη και μια πραγματικά πανηγυρική εκκίνηση με φόντο τον πύργο της Δ.Ε.Θ. Ταυτόχρονα είχε, επίσης με βροχή, τον πρώτο αγώνα χρονομετρημένων στα πλαίσια του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με τους Time Attackers να δίνουν την δική τους μάχη με το χρονόμετρο στην πίστα καρτ “Drive Park”. Είχε όμως και Drift Show λίγο πριν την εκκίνηση της 1ης ειδικής διαδρομής. Το θέαμα που πρόσφεραν οι Σ. Μελάδης, Ν. Κουρούπης και Τ. Χάρκας, που τίμησαν τον Α.Ο.Θ. με την παρουσία τους, ήταν από τα καλύτερα και η δεξιοτεχνία τους ικανοποίησε και τους πιο απαιτητικούς. Είχε στα μπάκετ του Ford Fiesta ST της Βροχίδης – Χατζής Α.Ε. με το μηδέν στις πόρτες, τον ταχύτατο Πρωταθλητή Ελλάδος Σωκράτη Τσολακίδη με συνοδηγό τον αδερφό του Βασίλη, Ολυμπιονίκη στην ενόργανη γυμναστική στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου. Τέλος η πρώτη μέρα του αγώνα είχε και μια ειδική διαδρομή στην Ευρωπαϊκών προδιαγραφών πίστα καρτ “Drive Park”. Κοντά στην πόλη και προσιτή στους πάντες, η σούπερ ειδική, πέρα από κομμάτι του αγωνιστικού μέρους, είχε την αποστολή να φέρει τους αγώνες αυτοκινήτου κοντά στην πόλη και τον κόσμο, να οσμιστούν, να ακούσουν και να νιώσουν την ένταση που προσφέρει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Με την μετάβαση των αγωνιστικών στον Πολύγυρο Χαλκιδικής για να παραμείνουν την νύχτα σε καθεστώς Parc Ferme έκλεισε η πρώτη αγωνιστική μέρα του 45ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Η Κυριακή ξημέρωσε με ψιλόβροχο, όπως ήταν αναμενόμενο. Οι πέντε ειδικές διαδρομές επανδρωμένες με πληθώρα έμπειρων κριτών, έτοιμες να υποδεχτούν τα πληρώματα, σε έναν αγώνα 79.62 χιλιομέτρων. Το οδόστρωμα, βρεγμένο, δεν άφηνε περιθώρια λάθους. Τα πληρώματα έπρεπε να κινηθούν με χειρουργική ακρίβεια και να αντιμετωπίσουν κάθε μια ειδική διαδρομή ως αυτόνομη οντότητα και όχι ως μέρος ενός αγώνα, καθώς οι εκπλήξεις και οι ανατροπές δεν επέτρεπαν μακροχρόνιες στρατηγικές. Ο ανταγωνισμός ήταν αδυσώπητος με την πρώτη θέση να αλλάζει χέρια τέσσερις φορές. Ο αγώνας τερμάτισε αισίως στην πόλη του Πολυγύρου και μαζί του η πολύωρη βροχή. Δειλά – δειλά άρχισαν οι πρώτες ακτίνες του ήλιου να κάνουν την εμφάνισή τους και όλα ήταν έτοιμα για την συνέντευξη τύπου και την απονομή των κυπέλλων. Ο απολογισμός του αγώνα: συμμετοχή δήλωσαν 45 πληρώματα, εκκίνησαν τα 42 και τερμάτισαν τα 27. Νικητές αυτού το συναρπαστικού αγώνα, όλοι ανεξαιρέτως, με πιο γρήγορους τους Βελάνη - Βελάνη με Mitsubishi Lancer Evo IX. Πρώτοι στις τρεις από τις έξη ειδικές διαδρομές, κατάφερνα να τερματίσουν 1οι γενικής και 1οι στην Ν4. Δεύτεροι γενικής και 1οι στην Α8 οι Ζάχος – Καρματζόγλου με Renault Williams Kit Car, 3οι γενικής και