15η Ανάβαση Ζαγκλιβερίου
Η Ετυμολογία
Ο θρύλος επιστρέφει...
Ανάβαση : anávasi, ανάβασις, (ανέβασμα, άνοδος, κατάβαση, κατέβασμα, ανέβασμα, ανύψωση, εξύψωση, πρόοδος): του ανθρώπου στην πνευματική πρόοδο, δίψα για πιο ψηλά στη σκέψη, στο ηθικό, στάδιο προς τα άνω, η αδιάκοπη προς τα πάνω, η δύσκολη προς την ιδέα διαδρομή.
Η διαδρομή Ζαγκλιβερίου, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί παλαιότερα ως Ανάβαση, ως ειδική σε Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και Ράλλυ Θερμαϊκού. Η αφετηρία της ειδικής διαδρομής βρίσκεται έξω από το χωρίο Ζαγκλιβέρι και εξελισσόταν κατά μήκος του δρόμου Ζαγκλιβέρι – Πετροκέρασσα. Αποτελούσε και αποτελεί για πολλούς αγωνιζόμενους και θεατές μια αγαπημένη ειδική διαδρομή καθώς είναι ανηφορική, με καλό οδόστρωμα, σφιχτή με αρκετές φουρκέτες και πολύ τεχνική. Η ανάβαση Ζαγκλιβερίου διεξήχθη για πρώτη φορά από τον Α.Ο.Θ στις 10 Ιουλίου του 1983.
Οι αγώνες αυτοκινήτου αλλά και γενικότερα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι, για τον Α.Ο.Θ., πέρα από κομμάτι της ιστορίας του, το οξυγόνο που έχει ανάγκη για να ζήσει. Αυτός ήταν μεταξύ άλλων και ένας από τους λόγους που προσπάθησε και κατάφερε τελικά να συμπεριληφθεί η Ανάβαση Ζαγκλιβερίου στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2011. Έτσι μετά από 17 χρόνια απουσίας η θρυλική ανάβαση αναβιώνει και πάλι στην γνωστή διαδρομή Ζαγκλιβέρι – Πετροκέρασσα.
Εκεί όπου, από το 1983 έως και το 1994 τεράστια ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έδωσαν ανελέητες μάχες με τα χρονόμετρα. Στην διαδρομή των 3500 μέτρων, οι Μανολόπουλος Δημήτρης, Καλεμτζάκης Θεολόγης, Ψηφίδης Γιάννης, Σαλιάρης Δημήτρης, Κυρίστης Κώστας, Ζάχος Κλέων και πολλοί ακόμα, έπαιζαν με τα δευτερόλεπτα δίνοντας πλούσιο θέαμα στους χιλιάδες θεατές. Η εικόνα των αγωνιστικών αυτοκινήτων της εποχής να πλαγιολισθαίνουν, ξεσήκωνε τα πλήθη και έδινε τροφή στην φαντασία του κάθε πιτσιρικά που ανέβαινε στο βουνό. Όσο για τα σχόλια των νεαρών θεατών, μετά από κάθε πέρασμα... αυτά θύμιζαν έξοδο από κινηματογραφική αίθουσα στην οποία προβλήθηκε ταινία πολεμικών τεχνών. Ο Α.Ο.Θ. έχει σκοπό, να δώσει στην Ανάβαση Ζαγκλιβερίου και πάλι την αίγλη που της αρμόζει διοργανώνοντας στις 2 & 3 Ιουλίου την 15η κατά σειρά ανάβαση στην ιστορία του. Σας περιμένουμε όλους εκεί…
Δηλώσεις Συμμετοχής
Η μεγάλη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεχίζεται για τον Α.Ο.Θ. και τον Δήμο Λαγκαδά με την διοργάνωση της 15ης Ανάβασης Ζαγκλιβερίου στις 2 και 3 Ιουλίου 2011 και όσοι αγωνιζόμενοι επιθυμούν να δώσουν το αγωνιστικό παρών μπορούν να το κάνουν έως και την Παρασκευή 24 Ιουνίου ως τις 22:00.
Οι τρόποι δήλωσης συμμετοχής είναι οι εξής:
-
Εκτυπώνοντας την φόρμα και αποστέλλοντάς την με Fax στο 2310 423221
-
Μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας στο 2310 423220 (στα γραφεία του Α.Ο.Θ. Μακρυρράχης 24 - Τ.Κ. 551 33 Βυζάντιο, Θεσσαλονίκη)
-
Online, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας την παρακάτω φόρμα
Προηγείται η ασφάλεια!
Describe your image
Describe your image
Describe your image
Βάση προδιαγραφών που ορίζει η FIA έγινε η ένωση των ελαστικών οριοθέτησης που θα χρησιμοποιηθούν στην 15η Ανάβαση Ζαγκλιβερίου. Τα εκατοντάδες ελαστικά πήραν χρώμα και μορφή στις εγκαταστάσεις της εταιρίας «Ζωοτροφές Τριανταφύλλου» (χορηγός της 15ης Ανάβασης), όπου το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας εργάστηκε με μεθοδικότητα ώστε να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εμπλουτίζονται οι συμμετοχές της 15ης Ανάβασης Ζαγκλιβερίου…
Συμμετοχή δήλωσαν και οι Παπαχρηστόπουλος Χρήστος με Opel Corsa Super1600 καθώς και ο Κατσίμης Σταμάτης με Honda Civic. Τρία Citroen Saxo στην κατηγορία Ν2 μεταξύ των οποίων και η εκ Βουλγαρίας Stoyanova Diana. Το παρών θα δώσει και ο δικός μας «αναβασάκιας» Τζιαμπάζης Διαμαντής με Mitsubishi Evo 10 αλλά και πολλοί ραλιάριδες (οι οποίοι αγωνιστεί στην ανάναβαση ως το 1994, όταν και έγινε για τελευταία φορά) όπως οι Μπαξεβανάκης Αντώνης με Honda Civic Type R, Ανδρεάδης Μίλτος με VW Golf GTi, Αναγνωστάκης Κώστας με Suzuki Swift Sport κ.α.
Στις 43 έκλεισε την νύχτα της Παρασκευής 24 Ιουνίου, το χρηματιστήριο αξιών των συμμετοχών της 15ης Ανάβασης Ζαγκλιβερίου. Οι συμμετοχές απαρτίζονται από έξι αγωνιστικά στην κλάση Ν2, τρία στην Ν4, δύο στην Α5, δέκα στην Α6, ένα στην Α6+, τέσσερα στην Α7, ένα στην Α8, ένα στην Ε10, έξι στην Ε11, επτά στην Ε12 και τέλος δύο αγωνιστικά στην κλάση D3. Οι συμμετοχές είναι προσωρινές και δεν απεικονίζουν την σειρά εκκίνησης. Οι επίσημες συμμετοχές, με την σειρά εκκίνησης, θα ανακοινωθούν αφού εγκριθούν από την ΕΘ.ΕΠ.Α.
Με δύο επιπλέον συμμετοχές, της τελευταίας στιγμής, οι συμμετοχές "έκλεισαν" τελικά στις 45.
Έργα βελτίωσης διαδρομής
Για πολλούς το σαββατοκύριακο που πέρασε ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για χαλάρωση για τον Α.Ο.Θ. και τον Δήμο Λαγκαδά μια πολύ καλή ευκαιρία να διευθετηθούν και οι τελευταίες λεπτομέρειες που αφορούν την διαδρομή. Υπόψη ότι ο δρόμος χρησιμοποιήθηκε ως ειδική διαδρομή για τελευταία φορά το 2004 στο 38ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., πράγμα που σημαίνει πως η διαδρομή χρειάστηκε να αναδομηθεί από την αρχή. Χάρη στον Δήμο Λαγκαδά αλλά και την πολύτιμη βοήθεια αρκετών κατοίκων της περιοχής η διαδρομή το Σαββατοκύριακο 2 και 3 Ιουλίου δεν θα θυμίζει σε τίποτα την εικόνα που είχε πριν από ένα μήνα.
Τρεις φορές νικητής ο Δημήτρης Μανωλόπουλος
Πολύ σωστά ψήφισαν οι 68 από τους 152 που έλαβαν μέρος στην δημοσκόπηση, πως ο αγωνιζόμενος με τις περισσότερες νίκες στην Ανάβαση Ζαγκλιβερίου είναι ο Δημήτρης Μανωλόπουλος με Renault 5T. Από το 1983 έως και το 1994 ο Δημήτρης Μανωλόπουλος κατάφερε να κατακτήσει την πρωτιά το 1989, το 1992 και το 1993. Γενικά όμως κυριαρχούσε τότε και στο ενεργητικό του έχει δεύτερες και τρίτες θέσεις. Φέτος, στην 15η Ανάβαση Ζαγκλιβερίου, θα έχουν την χαρά να τον απολαύσουν οι θεατές ακόμα μια φορά με το θηριώδες Renault 5T.
Τεχνικός Έλεγχος Παρασκευής
Ολοκληρώθηκε ο τεχνικός έλεγχος της Παρασκευής στις νέες εγκαταστάσεις της Express Service στην Θεσσαλονίκη. Δώδεκα αγωνιζόμενοι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία που τους δόθηκε από τον Α.Ο.Θ. και πέρασαν τεχνικό έλεγχο, χωρίς βιασύνες, απολαμβάνοντας τις ανέσεις του ΚΤΕΟ της Express Service. Έτσι οι Μίχογλου, Δουλκερίδης, Χαβενετίδης, Μήτρακας, Βελέζης, Μανωλόπουλος, Αναγνωστάκης, Φίτακας, Τρατσέλας, Σταυρίδης, Παρταλιός και Stoyanova δεν θα χρειαστεί να βρεθούν από τις 8.00 στο Ζαγκλιβέρι όπου θα διεξαχθεί ο κανονικός τεχνικός έλεγχος. Να υπενθυμίσουμε ότι τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά ξεκινούν στις 11.00, ότι η διαδρομή θα κλείσει από τις 10.00 για τους θεατές και πως το Ράδιο – TV soaave θα αναμεταδίδει τα δοκιμαστικά ζωντανά στο www.soaave.gr