Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης
50o Rally ΔΕΘ
Κύριο Μενού
Αρχική arrow Αγώνες arrow Ράλλυ Δ.Ε.Θ. arrow 46ο Ράλλυ ΔΕΘ arrow 46ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. - Μας συνάρπασε

46ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. - Μας συνάρπασε

Αξιολόγηση χρηστών: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από Γιώργος Παπαδόπουλος
Δευτέρα, 16 Σεπτέμβριος 2013

46_rally_deth/GPI_3121.jpg
Κύρκος - Πολυζώης Mitsubishi Lancer Evo IX

Τελευταίο σαββατοκύριακο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και η Νότια Πύλη στολισμένη, έτοιμη να υποδεχθεί τους χιλιάδες επισκέπτες αλλά και τον τεχνικό έλεγχο του 46ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Είναι 9 το πρωί και ήδη ακούγονται οι πρώτοι βρυχηθμοί, γραμματεία και τεχνικοί έφοροι είναι έτοιμοι να αναλάβουν δράση. Το κλίμα είναι πολύ ευχάριστο και η γλυκιά αναμονή φτάνει στο τέλος της. 39 αγωνιστικά και πληρώματα περνούν με επιτυχία ως τις 12 το μεσημέρι τεχνικό έλεγχο και κατευθύνονται με την βοήθεια της τροχαίας από την οδό Τσιμισκή στην πλατεία Αριστοτέλους.

Μεγαλοπρεπής με πολύ κόσμο και υπέροχη θέα στην θάλασσα, η πλατεία Αριστοτέλους αποδεικνύεται τελικά ως η καταλληλότερη επιλογή για την διεξαγωγή της πανηγυρικής εκκίνησης. Τα αγωνιστικά γεμίζουν την πλατεία με μια πανδαισία χρωμάτων και ήχων. Κορίτσια, από τις κατασκηνώσεις «Ελαιώνας» ντυμένα στα λευκά ομορφαίνουν ακόμα περισσότερο την πλατεία. Μοτοσικλέτες με άγρια όψη αλλά ευγενικούς και πράους αναβάτες, επιδεικνύονται στα αριστερά της πλατείας σε μια παράλληλη εκδήλωση του Μ.Ο.Θ. (Μοτοσικλετιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης).

Η κόκκινη Lancia Fulvia Coupe με πλήρωμα τους Σταύρο Γεωργιάδη aka «Βόρειος» και Μιχάλη Γκαβέζο, το επίσης κόκκινο Mini Cooper με τον Θόδωρο Τσιλιγόπουλο στο τιμόνι και τον υιό στο δεξί μπάκετ και το κίτρινο Opel Kadett C GTE με πατήρ και υιό Ψηφίδη περνούν πρώτα την ράμπα εκκίνησης . Μια ξεχωριστή νότα με άρωμα δεκαετίας του 1970, η συνέχεια της οποίας δόθηκε στην σύγχρονη πίστα καρτ Drive Park στο Νέο Ρύσιο.

Εκεί, έτοιμος να δώσει την δική του χροιά, ήταν ο Αναστάσιος Χάρκας με την μπλε απαστράπτουσα BMW E30. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα πλαγιολίσθησης έγινε σαφές η πρόθεσή του. Το γλυκό βασανιστήριο στα ελαστικά του Γαλάνη άρχισε και ο King of Europe για το2013 με περισσή δεξιοτεχνία ζωγράφισε στην πίστα καρτ δίνοντας ένα μοναδικό θέαμα σε θεατές, οργάνωση και Μ.Μ.Ε.

Τα πράγματα σοβάρεψαν όταν ακούστηκε ο χαρακτηριστικός ήχος του πρώτου αγωνιστικού στην διαδρομή των 1250 μέτρων. Ακολούθησαν 2 ώρες γεμάτες με ένταση, θέαμα και αγωνιστικά σε πλαγιολίσθηση ή σηκωμένα στους 2 τροχούς. Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, όπως και πέρσι υπό βροχή με τους Κωνσταντίνου – Γκαγκαστάθης, φέτος ήταν η σειρά των Καρπάνο – Καρπάνο που τερμάτισαν την 1η ειδική με χειροκρότημα αφού αναγκάστηκαν μετά από μηχανική βλάβη να σπρώξουν το Mitsubishi Lancer Evo X ως τον τερματισμό.

Τυχεροί, όχι μόνο για το θέαμα που απήλαυσαν, ήταν οι θεατές που ήρθαν στην πίστα καρτ καθώς είχαν την ευκαιρία, μετά από κλήρωση, να κερδίσουν τρία διπλώματα αυτοκινήτου και 2 μοτοσικλέτας, χορηγία της Σχολής Οδηγών Αναστασοβίτη.

Η ήδη γεμάτη από Ράλλυ Δ.Ε.Θ. ημέρα συνεχίστηκε με την αγαπημένη ειδική διαδρομή των Θεσσαλονικέων «Λιβάδι». Ούτε 30 χλμ. από την πόλη το «Λιβάδι» γέμισε με κόσμο στα γνωστά σημεία, θυμίζοντας παλαιότερα χρόνια διεξαγωγής του αγώνα.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε από τον Πολύγυρο Χαλκιδικής με τον καιρό να είναι με μια λέξη συνοδηγός στην προσπάθεια των πληρωμάτων. Ηλιόλουστη και καθαρή, η Κυριακή ήταν δώρο θεού για όλους τους άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους. Την 3η ειδική διαδρομή Παλαιόχωρα, διαδέχεται αμέσως μετά η 4η ονόματι «Ταξιάρχης» δίνοντας ολιγόλεπτη ανάσα στα πληρώματα. Κουρασμένα από την προσπάθεια καταλήγουν ξανά στον Πολύγυρο για ανασυγκρότηση και service. Μεσολαβεί ανάπαυλα τουλάχιστον μιας ώρας, αναγκαία καθώς η συνέχεια περιλαμβάνει μια από τις καλύτερες ειδικές διαδρομές της Ελλάδας, τον «Χολομώντα» των 28 χλμ.

Όσα πληρώματα πέρασαν αυτόν τον σκόπελο, μπορούν και κατευθύνονται πλέον πιο χαλαρά για την τελευταία ειδική διαδρομή «Λιβάδι» όπου και πάλι ο κόσμος έδωσε ένα ηχηρό παρών. Το τέλος αυτού του γεμάτου αγωνιστικά διημέρου δόθηκε στο ίδιο σημείο από όπου άρχισε. Νότια Πύλη της Δ.Ε.Θ. και η κίτρινη αψίδα τερματισμού της ΛΕ.Κ.Α.Μ. (Λέσχη Κλασικού Αυτοκινήτου Μακεδονίας) περιμένει να υποδεχθεί όχι μόνο τους συμμετέχοντες του 15ου Κλασικού Γύρου Θεσσαλονίκης αλλά και τα πληρώματα του 46ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Ομορφιές 40 και πλέον χρόνων σε 4 τροχούς όπως Porsche, Ferrari, Mercedes Alpine Renault A110, Caterham και το παλαιότερο ένα Ford Alfa 1930 δίπλα – δίπλα με τα πολύχρωμα αγωνιστικά του αγώνα δικαιώνουν το σύνθημα της φετινής Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης που ήταν «Εδώ όλα παίζουν».

Ο επίλογος δίνεται στον εξώστη του συνεδριακού κέντρου Ι. Βελλίδης.

Με ιδιαίτερη συγκίνηση για την απονομή τιμητικής πλακέτας στον Ακύλα Μαυρίδη, συνοδηγό του αποθανόντα Γάκη Καλεμτζάκη . Τα μάτια βούρκωσαν όταν ο Δημήτρης Μανωλόπουλος ανακοίνωσε πως ο Α.Ο.Θ. αφιέρωσε το 46ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. στον Γάκη Καλεμτζάκη.

Τιμητική πλακέτα, την οποία παρέλαβε ο γιός του, δόθηκε στον Γιάννη Ψηφίδη για την πολύχρονη προσφορά στον όμιλο. Με πολύ χειροκρότημα για τα πληρώματα που κέρδισαν άξια.

Με την διοίκηση της ενοποιημένης πλέον Δ.Ε.Θ. – Helexpo, την διεύθυνση τροχαίας, την Ο.Μ.Α.Ε., την Express Service και τους λοιπούς χορηγούς να απονέμουν στους πρωταγωνιστές τα έπαθλα.

Σε ότι αφορά τα αγωνιστικά δρώμενα, το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. είχε για ακόμα μια φορά όσα πρέπει να έχει ένας αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος. Πρώτοι γενικής και Ν4 οι Κύρκος – Πολυζώης, που ανέλαβαν τα ηνία του αγώνα από την δεύτερη ειδική διαδρομή, οδηγώντας ταχύτατα αλλά με σύνεση το Mitsubishi Lancer Evo IX, αυξάνοντας σταθερά την διαφορά από τους επίδοξους διεκδικητές της πρωτιάς. Πρωτιά την οποία κατέκτησαν στην πρώτη ειδική διαδρομή αλλά απήλαυσαν για πολύ λίγο, οι τελικά 2οι γενικής και 1οι στην Α8 Βελάνης –Βελάνης με Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Με τα δικά του δαιμόνια πάλεψε και αυτήν την φορά ο ταχύτατος Καραβασίλης, έχοντας δίπλα του τον Μιλιάδη την ήρεμη δύναμη της ομάδας. Μετά και την 4η ειδική διαδρομή κατάφερε να πλασάρει το Honda Civic Type R στην δεύτερη θέση γενικής. Τα προβλήματα που είχε από την προηγούμενη με το σασμάν εντάθηκαν και δεν του επέτρεψαν να την χαρεί για πολύ. Ικανοποιητικός ο απολογισμός, 3οι γενικής και 1οι στην F2 και στην Α7.

Σταθερότητα και συνέπεια έδειξαν οι Βαλαβάνης – Καπάρας οδηγώντας το Honda Civic Type R στην 4η θέση γενικής, 2η θέση στην F2 και Α7. Με σπασμένο ημιαξόνιο την πρώτη μέρα, λανθασμένη και προβλήματα στην τροφοδοσία ρεύματος στην 6η ειδική διαδρομή, οι Κοσμόπουλος – Ευτυχιάδης τερμάτισαν το Mitsubishi Lancer Evo IX με διαφορά 0.91 δευτερόλεπτα από τους τέταρτους, στην 5η θέση γενικής και στην 2η θέση στην Ν4.

Την πρώτη εξάδα γενικής και 3οι στην Ν4 έκλεισαν οι Νιώρας – Κακαλής με Subaru Impreza Spec C. Πολύ καλή εμφάνιση και πιο δεμένοι ως πλήρωμα εμφανίστηκαν οι Παυλίδης – Harryman με το Citroen DS3 R3T να τερματίζει στην 7η θέση γενικής και στην 3η θέση της κατηγορίας Α7. Μετά από σκληρή μάχη το ασημί Renault Clio Sport των ταχύτατων Αναδιώτη – Μακρινό φιγουράρει στην 8η θέση γενικής αφήνοντας πίσω τους, τους «καπελωμένους» Καλούδη – Τοπούζη. Ενάμιση λεπτό ποινή στοίχισε η καθυστέρηση παρουσίασης του λαβωμένου από διαφορικό Mitsubishi Lancer Evo IX στο Σ.Ε.Χ.

Την δεκάδα των πρώτων κλείνουν οι ευχαριστημένοι σε γενικές γραμμές Μπεσλίδης – Νάνος με VW Golf Kit Car. Οι Κουμποτής – Πανταζής με Peugeot 106 S16, Περάκης – Κουρουγκαούρης με Peugeot 206 XS Kit Car και Κυπαρισσάς – Καρλιώτης με Peugeot 106 S16 αποτελούν την τριάδα βάθρου της κατηγορίας Α6 μετά από αδυσώπητη μάχη.

Οι Ανδρεάδης – Μαυρίδης με VW Golf II πήραν την πρωτιά στην ΕΕ11. Στην Α5 τερμάτισαν τα δύο από τα τρία Toyota Yaris με την πρωτιά να κατακτούν οι Τσακίρης – Ιντζόγλου. Τέλος, στην κατηγορία Ν την πρωτιά κατέκτησαν οι Λόλας – “Armaki” με Nissan Micra K12.

Όπως κάθε αγώνας Ραλλύ έτσι και αυτός δεν θα μπορούσε να είναι χωρίς ατυχίες αλλά και άτυχες στιγμές, κάποιες διαχειρίσιμες κάποιες όχι. Οι μη διαχειρίσιμες ήταν οι παρακάτω.

Στην 3η ειδική διαδρομή εγκατέλειψε από φλάντζα η πρώτη αφηνιασμένη γαλλίδα με πλήρωμα τα αδέρφια Κωνσταντινίδη, ενώ την δεύτερη κατάφεραν να τουμπάρουν οι Κωνσταντίνου - Μαύρος στην ε.δ. 4.

Σε ένα ανάχωμα σκαρφάλωσε το Mitsubishi Lancer Evo X των Τζαμπάζη – Ζακχαίο οι οποίοι βρισκόντουσαν στην 4ων θέση γενικής.

Με προβλήματα στην ψύξη του Peugeot 106 S16 αγωνίστηκαν οι Αργυρίου – Γκάλφας ως και την 6η ειδική διαδρομή, δεν μπόρεσαν όμως να τερματίσουν τον αγώνα.

Το καρνέ παρέδωσαν οι “Pazonen” – Κούγιας στο Σ. Ε.Χ. 4C, ενώ δεν παρουσιάστηκαν στο Σ. Ε.Χ. 5 οι Ξενοκώστας Κ. – Σύμπος. Από μηχανική βλάβη εγκατέλειψαν, δυστυχώς πριν εκκινήσουν την πρώτη ειδική διαδρομή, οι Λάκης – Τριανταφυλλίδης.

Το 46ο Ράλλυ υποσχέθηκε να συναρπάσει και το έπραξε. Η σκυτάλη δόθηκε στην Λ.Α.Β. (Λέσχη Αυτοκινήτου Βεροίας) η οποία καλείται να διοργανώσει στις 26 & 27 Οκτωβρίου το 19ο Ράλλυ Φίλιππος.

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 1

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 2

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 3

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 4

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 5

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 6

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

ΚΑΤΑΤΑΞΗ F2

Συνδεθείτε μαζί μας στο Facebook Δείτε τα video μας στο YouTube Δείτε το κανάλι μας στο Livestream Τελευταία νέα σε RSS

MPM

Tunap

Piretzidis

Piretzidis

aerio

maxxis tyres

Ποιος είναι Online

Έχουμε 30 επισκέπτες σε σύνδεση

Αριθμός επισκέψεων από 16.8.2010

Επισκέπτες: 6297021