Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης
50o Rally ΔΕΘ
Κύριο Μενού
Αρχική arrow ΑΟΘ arrow Δραστηριότητες arrow Η Ιστορία των Δεξιοτεχνιών στην Θεσσαλονίκη

Η Ιστορία των Δεξιοτεχνιών στην Θεσσαλονίκη

Αξιολόγηση χρηστών: ONONONONON / 1
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από ΑΟΘ
Παρασκευή, 10 Μάρτιος 2017

logos/aoth.png

Οι αγώνες Δεξιοτεχνιών με οχήματα είναι στην πραγματικότητα "διαγωνισμοί", όπου οι οδηγοί με το αυτοκίνητο τους συναγωνίζονται ένας - ένας για τον καλύτερο χρόνο σε προκαθορισμένη διαδρομή. Είναι δηλαδή μια από τις μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και μάλιστα μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για υψηλότερες κατηγορίες με μεγαλύτερες απαιτήσεις, όπως συχνά συμβαίνει.
Το ξεκίνημα της διοργάνωσης τέτοιων αγώνων έγινε τον Αύγουστο του 1965, στην αρχή της Νέας Παραλίας, μπροστά από το ζαχαροπλαστείο "Τόττης", που ήταν και ο αθλοθέτης των κυπέλλων, με πολύ κόσμο, χωρίς επαρκή αστυνόμευση, αλλά και με μεγάλη επιτυχία, σαν κάτι το πρωτοπορειακό για την εποχή. Υπεύθυνοι για την διοργάνωση ήταν τα στελέχη της ΕΛΠΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ.

Ακολούθησε η επόμενη διοργάνωση, την επόμενη χρονιά, 1966, στην Πλατεία Αριστοτέλους, με την συμμετοχή και μοτοσυκλετών.
Από τότε οι διοργανωτές άρχισαν να ενσωματώνουν και μια δοκιμασία δεξιοτεχνίας μετά τον τερματισμό των αγώνων ΡΑΛΛΥ, χωρίς όμως το αποτέλεσμα αυτής της δοκιμασίας να επηρεάζει τα αποτελέσματα.
Αυτές οι διοργανώσεις έπρεπε να γίνονται σε ανοικτούς χώρους, κυρίως ασφαλτοστρωμένους ή πλακόστρωτους, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει και την χρήση χωμάτινων γηπέδων, όπως το στάδιο της ΧΑΝΘ ή το στάδιο του Κιλκίς, εκείνης της εποχής.
Μετά από μερικά χρόνια και όταν ο ΑΟΘ ανέλαβε την διοργάνωση των αγώνων του μηχανοκίνητου σπορ, αύξησε τα μέτρα ασφαλείας και εκτός από την παρουσία γιατρών και ασθενοφόρων, εμφανίστηκαν πυροσβεστικά, ακόμη και βατραχάνθρωποι διασώστες (στις διοργανώσεις που γίνονταν κοντά στην θάλασσα, στη Νέα Παραλία).
Χρησιμοποιήθηκαν κατά καιρούς η Πλατεία Αριστοτέλους, η Νέα Παραλία (πριν την αναμόρφωσή της), το parking του ΙΚΕΑ, ακόμη και η οδός Νικολάου Γερμανού, από τον Λευκό Πύργο μέχρι την ΧΑΝΘ.
Στα τελευταία όμως χρόνια και στην προσπάθεια του ΑΟΘ για αυξημένη ασφάλεια, χρησιμοποιούνται οι πίστες Καρτ του Νέου Ρυσίου και Λαγκαδά, όπου υπάρχει καλύτερη ορατότητα και άνεση για τους θεατές, εκτός από το πιο πολιτισμένο και ασφαλές περιβάλλον.
****
Βέβαια, όλα αυτά μεταφράζονται σε μεγαλύτερο κόστος, αλλά τίποτε δεν είναι ακριβότερο από την ζωή μας.
Το ενδιαφέρον των οδηγών και των θεατών για αυτής της μορφής διαγωνισμούς, έκανε τους διοργανωτές, με πρωτοπόρο πάντα τον ΑΟΘ, να προκηρύσσουν κάθε χρόνο Γενικό Κύπελλο Δεξιοτεχνιών Βόρειας Ελλάδας, που περιλαμβάνει αγώνες και σε άλλες πόλεις του Βόρειου χώρου, με διοργανωτές τις τοπικές λέσχες. Έτσι αυξήθηκε και και ο συναγωνισμός και καθορίστηκαν οι κατηγορίες των αυτοκινήτων ανάλογα με το μεταξόνιο τους, ενώ παλιότερα το μόνο κριτήριο ήταν ο κυβισμός του κινητήρα και όχι ο όγκος του.
Ο χαρακτηρισμός ως "παιδειές" από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, έδωσε την ελευθερία συμμετοχών σε αυτοκίνητα, χωρίς να είναι απαραίτητη η τοποθέτηση ρολλ-μπαρ (roll-cage) και άλλων απαιτήσεων, απαραίτητων σε άλλης μορφής αγώνες. Μπορεί δηλαδή να δηλώσει συμμετοχή ο καθημερινός οδηγός, με το απλό καθημερινό του αυτοκίνητο και να έρθει αντιμέτωπος με τα χρονόμετρα, επιδεικνύοντας τις ικανότητες και τα ταλέντα του.
Για την διευκόλυνση των συμμετοχών θεσπίστηκε και η ημερήσια αγωνιστική άδεια από την Ομοσπονδία και η λήξη των εγγραφών μόλις μια ώρα πριν το πρώτο σκέλος του αγώνα.
Εμείς, τα στελέχη, οι κριτές και οι φίλοι του ΑΟΘ, είμαστε εδώ για τις διοργανώσεις, αλλά και για κάθε πληροφορία σχετικά.
Και συνεχίζουμε....

Κείμενο: Σταύρος Μαράτος, Πρόεδρος ΑΟΘ

Συνδεθείτε μαζί μας στο Facebook Δείτε τα video μας στο YouTube Δείτε το κανάλι μας στο Livestream Τελευταία νέα σε RSS

MPM

Tunap

Piretzidis

Piretzidis

aerio

maxxis tyres

Ποιος είναι Online

Έχουμε 60 επισκέπτες σε σύνδεση

Αριθμός επισκέψεων από 16.8.2010

Επισκέπτες: 6273685